Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Marlieke Dietz - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Marlieke Dietz - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur!

Door: Marlieke Dietz

Blijf op de hoogte en volg Marlieke

09 Juni 2013 | Nederland, Tilburg

Meer dan een jaar na mijn laatste verhaal, is het tijd om deze weblog nieuw leven in te blazen. Door mijn avontuur in Genève, waar ik nog steeds af en toe met heimwee aan terugdenk, heb ik namelijk de smaak te pakken gekregen. Volgende week vertrek ik voor vijf weken naar Kameroen! Omdat ik in Genève zo veel leuke reacties heb gekregen – en omdat ik het zelf gewoon niet kan laten – zal ik jullie de komende weken via deze site weer op de hoogte houden. Het zullen wel wat minder blogs worden. Mede omdat ik deze keer niet zo lang wegblijf, maar vooral omdat het internet niet altijd werkt op de plek waar ik heen ga ;).

Om mijn verhaal een beetje gestructureerd te houden, werk ik deze keer weer met ‘veel gestelde vragen’. Als je eigen brandende vraag er niet tussen staat of je nu voor het eerst hoort dat ik naar Kameroen ga en hier niet boos, maar diep teleurgesteld door bent, kun je me natuurlijk altijd bellen, mailen of op andere originele manieren stalken. Antwoord gegarandeerd! (’s Ochtends vroeg contact opnemen is op eigen risico.)

- Wáár ga je heen???
Doe eens wat aan je topografische kennis! Kameroen ligt in Afrika. Precies in de hoek die de westkust maakt om precies te zijn. Als je dit wel gewoon wist, durf ik de naam van het stadje ook wel te noemen: Foumbot (zie kaartje).

- Wat mot je daar dan?
De wereld verbeteren! Nee, ik ga niet opeens meedoen aan de Miss World-verkiezingen en ik heb ook niet al mijn geld op de bankrekening van een goed doel gestort. Ik ga dan ook vooral naar Kameroen voor mijn eigen algemene ontwikkeling en omdat het me een geweldig avontuur lijkt. Toch hoop ik een kiezelsteentje bij te dragen aan een mooiere wereld door een maand lang vrijwilligerswerk te doen in een ziekenhuis. Wat ik precies ga doen, weet ik zelf ook nog niet, maar anders had ik in mijn volgende blogs ook niks meer te vertellen ;). Wat ik wél zeker weet, is dat ik daar veel meer medische handelingen mag doen dan in Nederland als student. Ik heb daarom speciaal een vaardigheidstraining gevolgd en ben op dit moment druk aan het oefenen op het hechten van bananen.

- Durf je dat alleen?
Daar kan ik heel kort over zijn: nee! Gelukkig ga ik samen met een hele goede vriend van mij. Paul zit ook in het derde jaar van geneeskunde, is zo gek als een deur en ik heb er alle vertrouwen in dat we samen overal uitkomen. Daarnaast ben ik flink aan het trainen om harder te kunnen wegrennen dan hij, dus met hem in de buurt voel ik me volkomen veilig :P.

- Heb je dit helemaal zelf geregeld?
ASHIA (a student’s help in Africa) is de organisatie die deze reis mogelijk maakt. Het heeft me achterlijk veel geld gekost, maar je krijgt er ook veel voor terug. Zo is er een appartement direct naast het ziekenhuis - inclusief schoonmaak- en kookhulp - voor ons geregeld, begeleidt iemand ons van het vliegveld naar het appartement en heeft een contactpersoon ons de afgelopen weken zo goed mogelijk voorbereid op de cultuurshock.

- Wanneer moet ik je precies missen?
Maandag 17 juni vliegen we om 14.35u naar Douala, het economische centrum van Kameroen. Daar overnachten we in een hostel, waarna we mogen genieten van een zes tot acht uur durende busreis naar Foumbot. We zitten midden in het regenseizoen, dus ik neem aan dat het verschil van twee uur afhankelijk is van of we kunnen rijden of moeten roeien. Uitzwaaiers zijn meer dan welkom, maar zullen wel naar het vliegveld van Brussel moeten komen ;). Hetzelfde geldt voor mijn thuiskomst op dinsdag 23 juli om 7.05u, waarbij ik op zijn minst spandoeken, ballonnen en huilende familieleden verwacht.

Als je me zo erg mist dat je graag een melding wilt krijgen als ik een nieuwe blog heb gepost, raad ik je aan je e-mailadres in te vullen links onder het kopje ‘blijf op de hoogte’, want ik ga niet meer mijn hele contactenlijst spammen :). Met een reactie maak je me helemaal blij, dus hou je vooral niet in!

Heel veel liefs,
Marlieke

  • 09 Juni 2013 - 17:59

    Kees:

    Hoi Marlieke,
    leuk om je avontuur te kunnen volgen. Een hele uitdaging om zo ver weg te gaan en met zoveel onzekerheden. Ik hoop dat je er vele mooie ervaringen zult kunnen op doen en dat het allemaal geod mag gaan cverloepen. Succes daar , en ook nog even met je levesnfase tentamen as vrijdag.
    hartelijke groet, Kees.

  • 09 Juni 2013 - 18:14

    Thom:

    Dus, ik kreeg ineens een mail over een nieuw avontuur... Nondesju, dat is er nog eens een :o Gelukkig ga je met Paul, dat klinkt al een stuk veiliger :D Veel succes en plezier daar in ieder geval!

  • 09 Juni 2013 - 19:46

    Selma:

    Heej Marlieke,

    Heel veel plezier! En een hele goede reis! En ik zie je in juli weer terug! :D
    Ik ga je verhalen zeker weer volgen!

    Xxx

  • 09 Juni 2013 - 20:15

    Wil En Jos:

    Hoi Marlieke

    Wat een mooi nieuw avontuur! heel veel plezier en hopelijk genoeg bananen om verder op te oefenen (of op te eten als je eenmaal op echte mensen kunt gaan experimenteren......)

    veel liefs van ons. Wil en Jos

  • 09 Juni 2013 - 20:53

    Meia:

    Leukleukleuk!!!!

  • 17 Juni 2013 - 16:01

    Pieternel Hans En Nine:

    Hey Marlieke,

    Na een heel gezellig afscheidsetentje in Tilburg is vandaag jullie avontuur echt begonnen!!! Spannend, ook voor ons. We kijken uit naar je eerste verhalen. Hartelijke groet,
    Pieternel, Hans en Nine

  • 17 Juni 2013 - 16:01

    Pieternel Hans En Nine:

    Hey Marlieke,

    Na een heel gezellig afscheidsetentje in Tilburg is vandaag jullie avontuur echt begonnen!!! Spannend, ook voor ons. We kijken uit naar je eerste verhalen. Hartelijke groet,
    Pieternel, Hans en Nine

  • 18 Juni 2013 - 09:39

    Wouter:

    Volgens flightstats.com ben je nog steeds aan het vliegen... die doen het blijkbaar niet zo goed daar. Lekker hobbelen in de bus vandaag! En veel succes met bananen en hogere organismen hechten.

  • 21 Juni 2013 - 08:30

    Kyra:

    Hoi Avonturier!
    Ik weet dat ik 4 dagen te laat ben, maar wil je alsnog heeel veel plezier, succes en geluk wensen :) ik kijk uit naar je volgende blog en hoor dan graag of jullie moesten roeien en of je banaan-oefeningen geholpen hebben!
    xx Kyra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlieke

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 30139

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 26 Oktober 2015

Oogheelkunde in Vietnam

17 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Kameroen

28 Januari 2012 - 30 April 2012

Studeren (?) in Genève

Landen bezocht: