Bisounours de skiheld - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Marlieke Dietz - WaarBenJij.nu Bisounours de skiheld - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Marlieke Dietz - WaarBenJij.nu

Bisounours de skiheld

Door: Marlieke Dietz

Blijf op de hoogte en volg Marlieke

04 Maart 2012 | Zwitserland, Genève

Voor ik weer losbarst over de geweldige dingen die ik de afgelopen week beleefd heb, wil ik even iedereen bedanken die trouw en minder trouw mijn weblog bijhoudt. Al jullie reacties zijn echt super leuk om te lezen en motiveren mij om te blijven schrijven. Merci beaucoup! :)

Zozo, gebruik ik zomaar even Frans in mijn verhaal! Misschien komt dat wel door de Franscursus die ik afgelopen dinsdag gevolgd heb. :P De cursus is één keer per week 2,5 uur en is gratis voor buitenlandse studenten. Heel nuttig en vooral ook leuk om Frans met zoveel verschillende accenten te horen. Aan het eind van de les kregen we een artikel waarover we als ‘huiswerk’ een kleine presentatie moesten voorbereiden. Het was wel duidelijk dat onze kennis van het Frans nog ernstige gebreken vertoont, aangezien niemand in de les enig commentaar leverde toen we het artikel kregen, terwijl mijn huisgenoten meteen in lachen uitbarstten toen ik het liet zien. Het bleek namelijk te gaan over een non die door de politie was aangehouden, omdat ze dronken achter het stuur zat…

Woensdagavond was er weer een pubnight. Daar ben ik heen geweest, samen met Edith en een vriendin van haar die ook tweedejaars geneeskundestudent in Leiden is (ik had haar nog nooit gezien, maargoed… Dat krijg je ervan als je jaar uit 300 man bestaat) en toevallig in de buurt was. Verbazingwekkend hoeveel mensen we daar al kenden! Alleen was het soms moeilijk om op namen te komen, maar ik vind het ook gewoon vals spelen als mensen van huisfeesten of studie ineens opduiken bij een feest voor internationale studenten!
Naast Frans leer ik op deze manier ook zeer veel andere talen. Zo kan ik nu al op minstens zeven manieren proosten. Het is alleen wel handig om het geleerde, vóór je het gaat gebruiken, te verifiëren bij een betrouwbare bron, aangezien niet altijd alles klopt. Zo hebben wij bijvoorbeeld twee Mexicanen wijsgemaakt dat ‘neuken in de keuken’ ‘aangenaam kennis te maken’ betekent. Het is niet eens zo heel gek dat we juist met die zin kwamen. Ik heb de afgelopen weken namelijk gemerkt dat áls buitenlanders Nederlands kunnen, het altijd ‘neuken in de keuken’ is. Dat verbaasde me eerst wel, maar nu wij het ook iedereen aan het leren zijn, snap ik wel hoe het komt ;).

Donderdag was er een muziekavond in het hok voor geneeskundestudenten, die hier medicoblasten worden genoemd (:P), op de faculteit. Iedereen die muziek kan maken, mag iets laten horen of gewoon meedoen met de jamsessies. Ik heb het deze keer maar bij luisteren gehouden, maar het schijnt twee keer per maand te zijn, dus misschien komt daar nog verandering in ;).
Naderhand hadden Edith en ik nog zin om even langs l’éléphant dans la canette te gaan. Toen we eerst even langs mijn huis gingen om wat spullen te dumpen, zei Simon dat hij het wel leuk vond om mee te gaan. Simon is één van mijn huisgenoten en is lekker gestoord. Hij en zijn vrienden lopen namelijk altijd als ze een feestje hebben of gaan stappen in kostuums rond die schijnbaar officieel in Japan als pyjama’s worden gebruikt. Gewoon omdat het saai is om altijd maar normaal te doen en omdat het veel makkelijker is om contact met mensen te maken als je zo’n pak aan hebt. Je raadt het al: hij stelde voor in die pakken naar de éléphant te gaan. Daar zeggen wij even gestoorde Nederlanders natuurlijk geen nee tegen! ;) Het gevolg was een hilarische avond met Edith als porcinet (knorretje), Simon als Dinah (de kat uit Alice in wonderland) en ik als Bisounours (Care Bear/troetelbeertje). En hij had gelijk! Er zijn nog nooit zoveel mensen op me af gekomen, al was het maar om even te zeggen dat we er geweldig uitzagen :P. Zeker één van de hoogtepunten tot nu toe!

Vrijdag was de laatste dag van het blok Defense & Immunity. Hier wordt het echter niet afgesloten met een tentamen, waardoor het ook niet betekent dat alles, zoals in Leiden, bijgewerkt is. Een vrij weekend heb ik dus niet, maar we hebben afgelopen woensdag wel met de hele werkgroep samen geluncht, omdat er bij het blok Infections een nieuwe werkgroepindeling is. :)

Zaterdag mochten we om half zeven opstaan om voor de tweede keer te gaan skiën. Het was weer even geweldig, al waren de omstandigheden zo ongeveer het tegenoverstelde van de vorige keer. De hele afgelopen week doen ze hier namelijk al alsof het zomer is. Ik heb sinds vorige week zaterdag bijna alleen nog maar blauwe lucht en felle zon gezien en er stond zelfs een keer aangegeven dat het 21ºC was! Hartstikke lekker natuurlijk, maar ik ben er wel achter gekomen dat ik iets vergeten ben: mijn zomerjas…
Zelfs op de piste, Les Contamines in Frankrijk deze keer, was het ’s middags echt niet minder dan 15ºC. Het gevolg was dat ik me kapot zweette in mijn dikke skikleren en dat de sneeuw was veranderd in natte pap, wat het skiën echt niet makkelijker maakte. Toch ben ik heelhuids van (al zeg ik het zelf) vrij steile hellingen af gekomen en ben ik slechts twee keer gevallen, waarvan niet één keer in de lift. Niet dat mijn valpartijen er minder gênant op geworden zijn… Één keer ben ik over mijn eigen ski’s gestruikeld toen ik omhoog wilde lopen en één keer dacht ik even te kunnen ontspannen, omdat het eindelijk wat minder steil werd. Nou, niet dus! :P

Vanavond gaan we bij Maxime eten. Ze woont Vésenaz, een dorpje iets buiten Genève, bij een gastgezin. Ik ben benieuwd wat haar gastouders van onze Hollandse stamppot zullen vinden.

Bisous,
Marlieke

  • 04 Maart 2012 - 16:39

    Marion:

    GENIETEN, dat is zeker wat je daar doet Marlieke, geweldig hoor om weer je verhalen te lezen.
    Succes met de studie en vooral nog heel veel plezier.
    Groetjes van Marion

  • 04 Maart 2012 - 18:23

    Elly:

    Leuk, Marlieke.
    Les Contamines komt ons zo bekend voor omdat het vlak bij Bourg Saint Maurice ligt! Blijkbaar moesten jullie wel ruim 80 km bussen voor je op de latjes kon gaan staan.
    Mensen helpen met vertalingen heb ik me toch altijd anders voorgesteld!
    Succes met de infecties.

  • 04 Maart 2012 - 21:54

    Danique:

    Geweldig die verkleedpakken! Heb je toch een beetje carnaval gevierd :) Geniet overal maar lekker van! xxxx

  • 04 Maart 2012 - 22:17

    Meia:

    Hartstikke leuk om je te volgen. Ik volg ook mijn neef, op stage in Noorwegen en mijn collega, werkend met doven in Canada. Ga zo door met posten en genieten!

  • 05 Maart 2012 - 07:36

    Paul:

    Heel leuk om je verhalen te lezen. Geniet ervan! groet Paul

  • 05 Maart 2012 - 10:06

    Oma En Opa Dietz:

    Lieve Marlieke,
    Heerlijk dat je zo kunt genieten van je verblijf in Zwitserland.Wij kijken ieder weekend uit naar je nieuwe verslag en foto's.
    Ontvang onze hartelijke groeten,veel liefs,
    Oma en Opa

  • 06 Maart 2012 - 08:23

    Lobke:

    Gewéldig verhaal weer Marlieke! Haha, binnenkort een keer in Tilburg in die pakken :P X

  • 07 Maart 2012 - 08:47

    Arnold:

    Eeejh partychick/webcamgirl/kinkylover/..
    Ik zie dat je het enorm naar je zin hebt, top man!

    Beter dan Lindsey en ik, wij hebben dit half jaar geen leven meer (fulltime school en stage).. We sparen alles maar op tot het halve jaar daarna dus wees gewaarschuwd!!

    Enjoyy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Genève

Studeren (?) in Genève

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2012

C'était bonard!

23 April 2012

My life...

10 April 2012

Interrailen door Zwitserland

02 April 2012

Rare jongens, die Zwitsers

28 Maart 2012

Servetten kunnen wel ijshockeyen
Marlieke

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 919
Totaal aantal bezoekers 30123

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 26 Oktober 2015

Oogheelkunde in Vietnam

17 Juni 2013 - 23 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Kameroen

28 Januari 2012 - 30 April 2012

Studeren (?) in Genève

Landen bezocht: